FAQ

Wie zijn we?

Sedert januari 2008 is de fysieke winkel van Max&Ine een gevestigde waarde in het centrum van Gent.

Wij bieden je leuk, mooi en duurzaam speelgoed, en dit zowel voor pasgeboren baby's als voor kids tem 8 jaar.

Je kan bij ons ook terecht voor leuke babyspulletjes, leuke knuffels en een mooi en gevarieerd assortiment aan kleertjes tem 4 jaar.

Zowel in speelgoed als op modegebied volgen we de nieuwste trends. Met merken als Corolle (de alomgekende poppen die ruiken naar vanille), knutselgerief, educatief speelgoed en spelletjes van Djeco, poppen en gezelschapsspelletjes van Haba, mooie knuffels van Jellycat, educatief en kleurrijk speelgoed van Lilliputiens, de gekende Monchhichi's, duurzaam speelgoed van Plantoys, Skip Hop, Schleich, Sophie la Giraffe, verkleedkledij van Souza for Kids, Sylvanian Families enz. als de kleertjes van Baba Kidswear, Fresk, Trixie en Woody, regenpakken van Ducksday alsook het ganse assortiment slofjes van Bobux, vind je bij Max&Ine zeker wat je zoekt. Ook hebben we een leuk assortiment aan baby- en peuterboeken en kaartjes voor elke gelegenheid.

Zeker de moeite waard om ons een bezoekje te brengen!

Ons volledige assortiment kan nu ook online aangekocht worden.

 

 

 

Levering

 

-          Verzendkosten

Verzendkosten zijn op basis van één pakket. Indien meerdere pakketten nodig blijken omdat niet alles in één doos kan zal er een extra kost gevraagd worden (meestal het geval met combinatie met grote stukken). U krijgt hiervoor een mail na uw bestelling.

 

Het standaard tarief voor een verzending is vanaf 5.95€. Er is een
GRATIS verzending vanaf 50€ voor België en Nederland.

 

-          Wanneer mag ik het pakje verwachten?

Als de bestelling en de betaling via het betaalplatform gebeuren op een werkdag voor 16u, dan wordt het pakketje dezelfde dag nog verzonden met DPD. In België ontvang je je pakketje 1 à 2 werkdagen na ontvangst van je betaling. Voor Nederland kan dit 1 dag extra duren. Kies je ervoor de betaling uit te voeren via overschrijving, dan gebeurt de verzending na ontvangst van de betaling. Eens deze ontvangen is op de rekening zenden wij uw pakketje naar u toe. Via DPD ontvang je via mail de status van je pakket.

 

 

Retourneren

 

Ben je toch niet helemaal tevreden over je aankoop? Geen probleem, we lossen het voor je op.. Retourneren kan op twee manieren:

-          In onze winkel

Je kan je bestelling retourneren in onze fysieke winkel (Max&Ine, Korte Meer 27 te 9000 Gent) binnen de herroepingstermijn van 14 dagen na ontvangst van je artikelen. Wel hiervoor best eerst dit laten weten via mail naar contact@max-Ine.be

Breng het artikel dat je wil retourneren naar onze winkel, samen met het (digitale) aankoopbewijs.
Kan je de e-mail met je orderbevestiging niet meer vinden? Log dan in op onze webshop met je e-mailadres en wachtwoord. In je account kan je een overzicht terugvinden van al je bestellingen.

Na controle van het artikel vindt de terugbetaling plaats via overschrijving.

-          Afgifte van het pakket in een DPD-verzendpunt

Meld ons via mail op contact@max-ine.be welk product je wenst terug te sturen. Verpak het te retourneren product stevig en verzend het naar Max&Ine, Korte Meer 27 te 9000 Gent. Gebruik hiervoor een traceerbare verzendmethode en houd het betaalbewijs goed bij. Wanneer je retour bij ons toekomt worden de goederen gecontroleerd en betalen we het aankoopbedrag terug via overschrijving.


Ruilen?


Tevreden over het product, maar wil je graag een andere kleur? Of is het product dat je bestelde toch een maatje te klein? Je bestelling ruilen kan je in onze winkels. Helaas is het niet mogelijk om items te ruilen via pakketpost. Dan moet je je items eerst retourneren waarna je het aankoopbedrag teruggestort krijgt. Je kan dan de juiste kleur of maat opnieuw bestellen via de webshop.


Schade?
Heb je een beschadigd of gebroken product ontvangen? Neem dan contact op met contact@max-ine.be.

 


Belangrijk:

1. Retourneer het product het liefst in de originele staat en verpakking. Is het product toch te veel gebruikt of ontbreken er onderdelen? We bekijken de staat van het teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan de waardevermindering.

2. Sommige producten kunnen niet geretourneerd worden, zoals ingewisselde tegoedbonnen en cadeaubonnen, speciaal voor jou gemaakte of bestelde item en verzendkosten.


3. De retourkosten worden betaald door de verzender. We kunnen voor jou een verzendlabel aanmaken, maar verrekenen de kost bij de terugbetaling.


4. De optie om items te retourneren door ze naar een afhaalpunt te brengen is enkel mogelijk voor online aankopen.

 

 

 

Herroepingsrecht

 

 

De Koper heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van een motief en zonder betaling van een boete de aankoop te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag van levering.

 

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Koper Max&Ine via mail op de hoogte stellen van de beslissing de overeenkomst te herroepen

 

Conform de wet van 30 december 2013, kan de Koper in volgende gevallen geen beroep doen op het herroepingsrecht.

 

De belangrijkste hieronder zijn:

-          Producten die volgens de specificaties van de consument vervaardigd zijn of een persoonlijk karakter hebben

-          Producten die aangekocht zijn aan korting of gesoldeerde producten

 

Het herroepingsrecht is natuurlijk maar geldig voorzover het product ook daadwerkelijk teruggestuurd wordt binnen de 10 werkdagen nadat de Koper Max&Ine op de hoogte gebracht heeft dat hij wil verzaken aan zijn aankoop.

 

Het teruggestuurde product moet teruggestuurd worden in ongebruikte toestand, in zijn oorspronkelijke verpakking, in perfecte staat en vergezeld van het ordernummer. Elke retour waarvan de afzender niet kan geïdentificeerd worden zal geweigerd worden.

 

De Koper moet zelf de verzendkosten van de retour betalen. De terugbetaling zal zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen, na ontvangst van de retour door de Max&Ine, op voorwaarde dat alle voorwaarden zoals hierboven beschreven strikt voldaan zijn.

 

Het bedrag dat terugbetaald wordt zal in elk geval nooit groter zijn dan het door de Koper effectief betaalde bedrag. Als tijdens de aankoop gebruik gemaakt werd van een waardebon of cadeaubon, zal deze ook teruggegeven worden. Deze bon kan dan opnieuw gebruikt worden bij een volgende aankoop.

 

 

Betaling

 

Op welke manieren kan ik betalen?

U kunt veilig betalen via het betaalplatform van Mollie en dit via:

- Via Kredietkaart (Visa, Mastercard, …)

- Via Bancontact

- Via KBC/CBC-betaalknop

- Overschrijving

- iDEAL

 

Heb je een cadeaubon? Dan kan je die uiteraard ook gebruiken om (een deel van) je bestelling mee te betalen.

 

Welke bankrekening gebruik ik bij het overschrijven?

 

Je kan je betaling naar onze KBC-rekening overmaken:

MM Retail BV

BE09737022243557

BIC: KREDBEBB

 

Je bestelling wordt na ontvangst van je betaling verstuurd. Gelieve je bestelnummer te willen vermelden als mededeling. Je overschrijving moet ons binnen de 3 werkdagen bereiken, anders moeten we helaas je bestelling annuleren.

 

Hoe kan ik met een cadeaubon betalen?

 

Wanneer je al jouw gewenste artikelen in het winkelmandje hebt gestoken, geef je de code in van je cadeaubon bij de check-out. Vergeet niet om op ‘Oké’ te klikken om jouw code aan het winkelmandje toe te voegen. Verder in de check-out kan je het resterende saldo betalen met bijvoorbeeld een bankkaart.